پنجشنبه ۱۳۹۰/۱۱/۰۶

اعطاي تسهيلات تشويقي شهرداري قزوين به موديان داراي اسناد نکول شده و برگشتي

لايحه شهرداري قزوين مبني بر اعطاي تسهيلات تشويقي به آن دسته از مؤدياني که چک برگشتي دارند پس از تصويب در صحن شوراي شهر در دستور کار قرار گرفت.

 

برابر اين لايحه در رابطه با خسارت تأديه کليه اسناد دريافتي نکول شده و برگشتي که تاريخ سررسيد آن‌ها تا پايان سال 89 مي‌باشد در صورت پرداخت نقدي و يک جاي اصل بدهي تا پايان سال جاري درصدهايي به عنوان تسهيلات تشويقي در نظر گرفته شده است.
 
اين لايحه مي‌افزايد: اسناد نکول شده‌اي که تاريخ سررسيد آن‌ها تا پايان سال 79 مي‌باشد مشمول 70 درصد، از سال 80 لغايت 82 مشمول 60 درصد، از 83 تا 85 مشمول 50 درصد، از 86 لغايت 87 مشمول 40 درصد و اسناد نکول شده از سال 88 لغايت پايان سال 89 مشمول 20 درصد تسهيلات تشويقي مي‌شوند.
 
برابر اين لايحه تسهيلات پيشنهادي تنها مشمول خسارت تأخير تاديه مي‌باشد و اصل بدهي اسناد معوقه به طور کامل وصول مي‌گردد، همچنين چنانچه مؤديان داراي اسناد نکول شده باشند براي بهره‌مندي از تسهيلات مذکور بايد نسبت به پرداخت نقدي کليه اسناد معوقه به صورت يک جا اقدام نمايند. چک‌هاي مأخوذه از محل فروش املاک، اجرا، ثبت و همچنين چک‌هاي مأخوذه از شرکت‌ها و کارخانجات از شمول اين تسهيلات مستثني مي‌باشند. برابر اين لايحه در رابطه با احکام صادره از دادگاه‌ها نيز اختيار بخشودگي به شخص شهردار تفويض گرديده است.
 
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط