دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۳

در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین صورت گرفت؛

بررسی و تصویب کدهای درآمدی بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین در سال آینده

در آغاز بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین در سال ۱۴۰۳، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین فصول درآمدی را مورد بحث و بررسی قرار داده و آنها را با پاره ای اصلاحات به تصویب رساندند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، در این جلسه جزییات درآمدهای ناشی از عوارض عمومی شامل مالیات بر ارزش افزوده ، عوارض برکالا و خدمات، عوارض خودروهای سواری، عوارض متمرکز فرآورده های نفتی سیگار و شماره گذاری)،عوارض بلیط، درآمدهای ناشی از توسعه شهر شامل عوارض زیر بنا، عوارض قطع اشجار، عوارض تمدید پروانه ساختمانی عوارض آتش نشانی درهنگام صدور پروانه، سایر درآمدهای ناشی از توسعه شهر، پس از بحث و بررسی با پاره ای جزییات مورد تأیید قرار گرفت.

همچنین، سرفصل درآمدهای ناشی از حمل و نقل شامل بهای خدمات صدور و تمدید پروانه تاکسیرانی، بهای خدمات ناشی از صدور پروانه شرکت‌ها، عوارض صدور تمدید و تعویض گواهینامه،بهای خدمات سازمان اتوبوسرانی پس از بررسی مورد تصویب قرار گرفت.

در ادامه بررسی جزییات درآمدی بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین در سال ۱۴۰۳ درآمدهای ناشی از بهره‌برداری از فضای شهر شامل عوارض نوسازی،عوارض بر جرایم کمیسیون ماده صد مسکونی و غیر مسکونی ،درآمد حاصل ار ارایه خدمات به شهروندان، عوارض صدور مجوز احداث دکل، آنتن، تاسیسات مخابراتی، عوارض بر مشاغل وحرف بهای خدمات بهره برداری از معابر و فضاهای شهری،عوارض جبران انتفاع مالک و عوارض صدور تمدید و تعویض گذرنامه،عوارض نقل و انتقال قطعی املاک، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصویب شد.

این گزارش می افزاید؛ در بخش درآمدهای ناشی از قوانین درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ها شامل عوارض ناشی از اجرای ماده ۲۳ رسیدگی به تخلفات رانندگی و درآمدهای ناشی از عوارض اختصاصی شهرداری مورد بحث و بررسی و تایید قرار گرفت.

این گزارش خاطر نشان می کند: در سرفصل درآمدهای اختصاصی شامل بهای خدمات استفاده از مراکز رفاهی تفریحی فرهنگی اجتماعی و خدماتی، درآمد هتل، مهمانسرا، مراکز رفاهی شهرداری، درآمد پارکها، درآمد حاصل از فروش گل و گیاه و سایر محصولات، با پاره ای اصلاحات به تصویب رسید.

این گزارش خاطرنشان می کند ؛ در ادامه جلسه بخش جزییات درآمد خدمات و درآمدهای موسسات انتفاعی شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کدهای بهای خدمات آسفالت و لکه گیری و ترمیم حفاری، بهای خدمات کارشناسی نقشه ها، بهای خدمات صدور معاینه فنی خودرو، بهای خدمات فنی، بهای خدمات پیمانکاری،بهای خدمات سازمان آرامستانها، بهای خدمات آماده سازی، بهای خدمات اتباع بیگانه، بهای خدمات جمع آوری نخاله های ساختمانی، بهای خدمات ایمنی و آتش نشانی و سایر بهای خدمات و درآمدهای موسسات انتفاعی شهرداری با پاره ای اصلاحات مورد تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قزوین قرار گرفت.

این گزارش تصریح می کند؛ در ادامه جلسه در بخش درآمد حاصل از تاسیسات شهرداری شامل درآمد حاصل از بازیافت زباله، آگهی‌های تجاری و تبلیغات محیطی و سایر درآمد حاصل از تاسیسات شهرداری تصویب شد.

همچنین در این جلسه درآمد حاصل از  اموال شهرداری شامل، مال الاجاره ساختمانها  و تاسیسات شهرداری، درآمد حاصل از مراکز تفریحی و رفاهی، درآمد حاصل از ماشین آلات و تجهیزات، درآمد حاصل از بازارهای روز و هفتگی، درآمد حاصل از پارکینگ های عمومی درآمد حاصل از فروش محصولات کارخانه آسفالت و سایر درآمدهای حاصل از اموال شهرداری، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با پاره ای اصلاحات به تصویب رسید.

این گزارش خاطر نشان می کند:،در بخش دیگر جلسه درآمدهای حاصل از وجوه سپرده های شهرداری نیز  بررسی و تصویب شد.

همچنین این گزارش اضافه می کند؛ کدهای درآمدی یارانه ها و کمک های اعطایی ،خودیاری شهروندان و هدایای دریافتی،هزینه‌ تاخیر و خسارت تادیه چک ، و سایر درآمد های اتفاقی که به موجب قانون وصول می شودجرایم کمیسیون ماده صد با پاره ای اصلاحات مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرارگرفت و با پاره ای جزییات تصویب شد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط