شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۶

در نشست اعضای شورای اسلامی شهر زنجان با اعضای شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد؛

افزایش تعاملات فیما بین حوزه مدیرت شهری قزوین و زنجان/ تولید محلول یخ زدایی معابر در دو کارخانه شهر زنجان

در نشست روسای کمیسیونهای خدمات شهری و فرهنگی شورای اسلامی شهر زنجان با نایب رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار مردم این نهاد در شهر قزوین برگزار شد ؛ ضمن بهره گیری از تجارب طرفین، بر افزایش تعاملات شورایی و همکاریهای فیمابین در حوزه مدیریت شهری قزوین و زنجان تاکید شد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ، مدیران و مسوولان شهری زنجان مرکب از روسای کمیسیونهای خدمات شهری و فرهنگی شورای اسلامی شهر ، معاون خدمات شهری، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و تعدادی از مدیران شهری،  با حضور در تالار مردم شورای اسلامی شهر قزوین با حق شناس نائب رییس  و سایر اعضای شورای اسلامی شهر ، میراشه سرپرست معاونت خدمات شهری و اللهیاری مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری قزوین دیدار و گفتگو نمودند.

در ابتدای این جلسه ؛ موسوی معاون هماهنگی امور اجرایی مناطق چهارگانه شهرداری زنجان با اشاره به اقدامات شهرداری زنجان در حوزه خدمات شهری و عمرانی گفت: با پیگیری های مجدانه شهردار زنجان سه قرارگاه فعال دایر شده که طبق آن طی جلسه ای هر روز ساعت شش صبح شهردار و تمام مدیران و معاونین حوزه های  مختلف  موضوعات و دستورات لازم در امورات شهری را پیگیری می کنند.
 
وی ادامه داد: استفاده از  170 هزار تن آسفالت درون شهری و احداث رینگ دوم شهر معروف به محور پادگان و اتمام فاز جنوبی سبزه میدان شهر زنجان از جمله اقداماتی می باشد که دستاورد جلسات این سه قرارگاه است .
 
وی همچنین از تولید محلول یخ زدایی معابر شهری در دو کارخانه  شهر زنجان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سالیانه در سطح شهر 170 هزار تن آسفالت استفاده می شود، نمی توانیم این آسفالت را با نمک پاشی در زمستان از بین ببریم لذا از محلول های یخ زدا در فصل یخ بندان استفاده می کنیم  و در این حوزه نیز آمادگی داریم تا در تعامل با شهرداری قزوین باشیم .
 
موسوی همچنین به ایجاد دو گذر گردشگری در این شهر اشاره داشت و گفت: این پروژه اجرا شده، در نوع خود بی نظیر است که نمونه های مشابه آن از لحاظ کمیت و کیفیت این پروژه برخودرار نیستند.
 
موسوی تاکید کرد: همه این اقدامات و برنامه‌ها برای ارتقای سطح خدمات در شهر زنجان، بر این است که در شان و در حد لیاقت مردم پروژه ها را طراحی و اجرا کند.
 
وی همچنین در پاسخ به سوال اعضای شورا پیرامون استفاده از سرمایه گذار درپروژه میدان میوه وتره بار گفت: احداث میدان بزرگ مرکزی در شهر زنجان تقریبا در 20 سال گذشته انجام شده که به صورت امانی و توسط شهرداری صورت گرفته است که به نظر می رسد اقدام مثمر ثمری نبوده است چرا که استفاده از سرمایه گذار در پروژه ها هم سرعت کار را بالا می برد وهم سختی هایی برای شهرداری نخواهد داشت لذا اجرای پروژه میدان میوه وتره بار در قزوین به صورت سرمایه گذاری بهترین شکل خواهد بود.
 
در ادامه کرمی رییس کمیسیون خدمات شهری شورا ی اسلامی شهر زنجان نیز در سخنانی خاطر نشان کرد:با توجه به آبگرفتگی معابر شهری اقدامات خوبی در جهت رفع این مشکل انجام شده است همچنین مکانیزه شدن آبیاری فضای سبز و استفاده از کارگران در توسعه فضای سبز از دیگر اقداماتی است که توسط شورا  و شهرداری زنجان پییگری و اجرایی شده است.  
 
در ادامه این نشست گنجی به عنوان مشاور شورای اسلامی شهر زنجان نیز در سخنانی به بیان اقدامات این نهاد در حوزه سرویس های بهداشتی سطح شهر گفت: توجه ویژه ای در این حوزه در شهر زنجان صورت گرفته است که به عنوان نمونه سرویس بهداشتی مسجد جامع این شهر که در بخش مرکزی و پر تردد شهر واقع شده دراختیار مدیریت شهری قرار دارد و از ساعت 7و نیم صبح تا 10 شب به شهروندان و مسافرین خدمت رسانی می کند.
 
وی به همراه مرادلو رییس کمیسیون فرهنگی و نائب رییس کمیسیون خدمات شهری زنجان در ادامه پاسخگوی سوالات اعضای شورا در حوزه های محتلف مدیریت شهری بودند.
 
در  ادامه نیز اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در سخنانی به مطالبی از جمله اقدامات مهم مدیریت شهری قزوین در تکمیل پروژه های نیمه تمام ،احداث بازارچه های محلی و تسویه بدهی های کلان به بانک شهر اشاراتی نمودند و به بیان سوالاتی در راستای بهره مندی بیشتر از تجارب شورا و مدیریت شهری زنجان پرداختند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط