یکشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۶

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

رضایت حجره داران در طرح جابجایی میدان میوه و تره بار کسب شود

اولویت نخست ما این است که معضل میدان میوه و تره‌بار را در منطقه دوراهی همدان برطرف کنیم.

فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین، در جلسه علنی شورا در طرح دیدگاه خود پیرامون جابجایی میدان میوه و تره بار اظهار کرد: رویکرد درآمدزایی از طریق انتقال میدان میوه و تره‌بار به خارج از شهر قزوین اشتباه است چرا که اولویت نخست ما این است که معضل میدان میوه و تره‌بار را در منطقه دوراهی همدان برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه رضایت کسبه در طرح میدان مرکزی میوه و تره‌بار باید جلب شود، به دو رویکرد مهم در این طرح اشاره کرد  و افزود: در رویکرد اول رفع معضل میدان میوه و تره‌بار قزوین و رفع ترافیک ناشی از آن باید مدنظر قرار گیرد و  رویکرد دوم جذب سرمایه و درآمد برای جبران بی‌پولی شهرداری قزوین است.

وی ادامه داد: اینکه می‌گوییم ۱۰۰ مغازه‌دار در میدان میوه و تره‌بار داریم که کنار مغازه آنها وانتی‌ها کاسبی می‌کنند، باید به این فکر کنیم که این کسبه دارند از این محل ارتزاق می‌کنند و باید تک‌تک ما خودمان را جای این افراد بگذاریم.

اشدری تصریح کرد: اگر مدیریت شهری  معتقد است که این مغازه‌داران مزاحمت‌های شغلی ایجاد کرده‌اند و جلوی مغازه خود با وانت کاسبی می‌کنند، اگر با نیروی انتظامی تعامل دارد، برود این وانتی‌های دور و بر این مغازه‌ها را جمع کند. اما این کار را هم بلد نیست، چرا که مدیریت شهری ما با دستگاههای دیگر تعامل ندارد و بنابراین امروز نمی‌تواند از نیروی انتظامی برای ساماندهی میدان میوه و تره‌بار کمک بگیرد.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین در ادامه سخنانش با بیان اینکه شهرداری می‌خواهد دست تنها با کسبه میدان میوه و تره‌بار طرف شود که چه شود؟ گفت: شورای شهر و شهرداری قزوین نمی‌توانند با کسبه میدان میوه و تره‌بار رویارو شوند و یک‌ بار نتیجه این رویارویی را دیده‌ایم. بهترین گزینه راه مشورتی با تمامی اعضای میدان تره بار و خشکبار و احترام به حقوق  گروه‌های مردمی  است خصوصا کسبه و بازار که همواره پشتیبان مردم و انقلاب بوده و هستند و باید قدردان این عزیزان باشیم .
                                                                                                                                                                                                                                                                 وی گفت: شهرداری به جای اینکه در این پروژه مردمی مثل یک معامله اقتصادی به فکر سود خودش چرتکه بیندازد، باید برای رفع یک معضل ترافیکی و گشایش یکی از مواصلات مهم و شاهرگی در ورودی شهر ، امتیاز خوبی برای ایجاد انگیزه و سرعت بخشیدن در اجرای نهایی این نقل و انتقال مالکین و کسبه میدان و تره بار و خشکبار ارائه نماید  و شورا نیز با افتخار به این موضوع اصرار بورزد .

اشدری افزود: بنابراین ما وظیفه داریم برای مغازه‌داران میدان میوه و تره‌بار شرایطی را مهیا کنیم که آنها با میل و رغبت جابجا شوند.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین  افزود: بنابراین ما وظیفه داریم برای مغازه‌داران میدان میوه و تره‌بار شرایطی را مهیا کنیم که آنها با میل و رغبت این جابه‌جایی از داخل به بیرون از شهر را بپذیرند. مدیریت شهری با مطالعه جامعه شناسانه و روانشناسانه وهوشیارانه عمل کند  ، کسبه میدان میوه و تره‌بار مردم کنار امامزاده‌ حسین(ع) و محله آخوند نیستند که آنها را از محل زندگیشان بلند و بی‌خانمان و دربه‌درشان کردند و در نهایت پروژه ساماندهی امامزاده‌ حسین (ع) را هم اجرا نکردند.                                                                                                                 

   وی ادامه داد: قطعا اجرای این طرح نیاز به پیوست های مهمی از جمله پیوست جامعه شناسانه و روانشناسانه و همینطور پیوست اقتصادی و ترافیکی دارد که سرنوشت اقتصادی کسبه این مرکز تحول مثبت صورت گیرد و موجب رفع گره ترافیکی و آرامش و امنیت شهر گردد .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط