یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۲

رییس شورای اسلامی شهر قزوین :

کارگروه استانی اجرای پروژه میدان میوه وتره بار تشکیل شود/ تسریع در اجرای تقاطع های غیر همسطح در قزوین

به منظور پیشبرد اهداف مدنظر در پروژه جابجایی میوان میوه وتره بار ضرورت دارد تا کارگروه ویژه استانی متشکل از مدیر ارشد استان و مدیران وکارشناسان مربوطه درحوزه های املاک،شهرسازی و عمران و نمایندگان غرفه داران میدان میوه وتره بار تشکیل شود تا بتوانیم به یک نتیجه مثبت در این خصوص برسیم .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،علی فرمانی رییس شورای اسلامی شهرقزوین در جلسه علنی شورا که با حضور شهردار قزوین برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه شهرداری قزوین باید اهتمام جدی در تحقق بودجه امسال داشته باشد اظهار کرد: امیدواریم با پیگیری مجدانه و اهتمام تیم مدیریت شهری شاهد تحقق بودجه امسال شهرداری قزوین و اتفاقات خوب در شهر قزوین باشیم .
 وی با اشاره به اینکه شهردار قزوین برای پیگیری مطالبات شورا در سه پروژه مهم جابجایی میدان میوه وتره بار ،تصفیه شیرابه و احداث دو تقاطع غیر همسطح در صحن علنی شورا حضور دارد خاطر نشان کرد: پنج ماه از سال گذشته و هنوز وضعیت پروژه میدان میوه وتره بار مشخص نیست ،اینکه آیا این پروژه قرار است توسط سرمایه گذار انجام شود و یا توسط خود شهرداری آغاز خواهد شد ؛همچنین فازهای مطالعاتی واجرایی آن هنوز به شورا ارایه نشده است .
 
فرمانی در ادامه با بیان اینکه باید شهرداری زمان‌بندی ساخت میدان میوه و تره‌بار را اعلام کند، خاطر نشان کرد: مدیریت زمان در پروژه ها برای شورا مهم است، با این وجود تاکنون اتفاق ملموسی در این پروژه ندیده ایم و بر این اساس شهردار قزوین باید مطالبات شورا در این حوزه را به طور جدی پیگیری نماید .
 
 به گفته وی ضرورت دارد تا کارگروه ویژه ای متشکل از مدیر ارشد استان و مدیران وکارشناسان مربوطه درحوزه های املاک،شهرسازی و عمران ونمایندگان غرفه داران میدان میوه وتره بار تشکیل شود تا بتوانیم به یک نتیجه مثبت در این خصوص برسیم .
 
فرمانی تصریح کرد:این کارگروه باید بتواند در بخشهای مختلف روند پیشرفت کار را به اعضای شورا گزارش دهد.
 
رییس شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه پیرامون پروژه احداث دو تقاطع غیر همسطح نیز خواستار تسریع در اجرای این پروژه شد و گفت: اولویت اول اعضای شورا برای احداث تقاطع غیر همسطح محور میدان دفاع مقدس و نسیم شمال می باشد و اولویت دوم نیز در بلوار معلم-شهید چگینی و کمربندی آیت اله باریک بین می باشد که به نظر می رسد اجرای اولویت دوم پروژه تقاطع غیر همسطح با توافقات اراضی ارتش گره خورده است .
 
 وی افزود: بر همین اساس ظرف ۱۵ روز کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قزوین مجددا اولویت های اجداث تقاطع های غیر همسطح را تعیین نماید تا بتوانیم در خصوص اولویت دوم تصمیم گیری نهایی انجام دهیم .
 
رییس شورای اسلامی شهرقزوین درخصوص پروژه تصفیه شیرابه در سایت پاکسار(محمد آباد)گفت: ما طبق اعتمادی که به مدیریت شهری داشتیم در این پروژه محوز ترک تشریفات بیش از ۶ میلیارد تومان را دادیم اما متاسفانه با بررسی هایی که داشتیم حدود۶ میلیارد تومان دیگر در این پروژه بدون اخذ مجوز هزینه شده ، که نوعی تخلف است این سوال را داریم که آیا شهردار از شورای شهر برای خرید دیگ بخار و ملحقات آن در این پروژه به مبلغ یک میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان مجوزی داشته است؟مگر نباید برای مناقصات و مزایده های بیش از ۵۰۰میلیون تومان از شورا مجوز دریافت شود؟
 
فرمانی با بیان اینکه این مطالبات ، سوال ها و پیگیری ها نشان از عدم تلاش و عملکرد شهردار قزوین نیست، خاطر نشان کرد: اگر این موارد را مطرح میکنیم دنبال نقاط ضعف نیستیم بلکه در محضر خدا و مردم پاسخگوی بیت المال هستیم و در این خصوص تعارفی هم با کسی نداریم.
 
به گفته فرمانی اگر اعضای شورا به دنبال اجرای پروژه ها و روال قانونی کارها هستند هستندقطعا  به دنبال منفعت خود نیستند؛ لذا معتقدیم باید براساس رویه و قاعده عمل شود  و هراقدامی خلاف این باشد از سوی شورا پیگیری و برخورد خواهد شد.
 
وی ادامه داد: اگر این پیگیری ها نباشد به نوعی به شهردار و شهر خیانت کرده ایم لذا باید بدون حب و بغض و در جهت رضای خداوند گام برداریم .
 
وی همچنین در بخش دیگری از این جلسه خواستار پیگیری وضعیت باغ موزه دفاع مقدس و تسریع در اجرای این پروژه شد. 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط