یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۲

فاطمه اشدری،

آقای شهردار! شهرداری محل آزمون و خطای شما، مدیران و پیمانکاران نیست

آقای صباغی! شهرداری نه محل آزمون و خطای شما، موسسات، مدیران و پیمانکاران است و نه به لحاظ کمبود وقت فرصتی برای آزمون و خطا وجود دارد.

فاطمه اشدری رئیس کمیسیون بانوان و امورخانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با حضور شهردار قزوین برگزار شد ؛ در خصوص پاسخگویی شهردار قزوین به موضوع پروژه تصفیه شیرابه پسماند در سایت پاکسار گفت: این نوع پاسخگویی احساسی و بدور از منطق قانونی است، لذا شورای شهر انجام کارها براساس روال قانونی را پیگیری می کند چرا که در موضوع پروژه شیرابه چه بسا اگر اعضای شورا  می دانستند که قرار است به جز ۶ میلیارد تومان ترک تشریفات ، به همین میزان مبلغ هم مجددا توسط مدیریت شهری هزینه می شود با این لایحه مخالفت می کردند.  

 به گفته وی  ، این تخلف غیر قانونی و اشتباه است ، اینکه  در اجرای این پروژه علاوه بر ترک تشریفات ۶ میلیاردی  و مجددا همین رقم توسط شهرداری  بدون مصوبه شورا شهر هزینه شده است ، ابتدا اینکه به جایگاه قانونی شورای شهر آسیب خورده است  که شهردار باید پاسخگو باشد و از سویی حق  از شرکت کنندگان دیگر گرفته شده  و مهمتر اینکه ضرر و زیانی متوجه شهرداری شده است.

اشدری گفت: آقای شهردار می فرمایند_  اگر خسارتی باشد خودم پرداخت می کنم_  نه تنها درست نیست ، بلکه کاملا اشتباه و غیر قانونی است و به نوعی ترک فعل مدیریت اتفاق افتاده است. مگر آنکه این قرار داد فسخ و رقم اضافه بدون مصوبه شورا هزینه کرده اید قبل آزمون و خطای شرکت مذکور توسط شخص خود شهردار به حساب شهرداری باز گردد.

رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین گفت: رسما شورای اسلامی شهر حتی بعد از هر لایحه و مصوبه ای به لحاظ حفاظت از حقوق بیت المال و مهمتر از آن مراقبت از حق الناس ، رعایت صرفه و صلاح  مصوبات را  به شهردار تکلیف می‌کند، اما در این شرایط به قول معروف " نه خانی آمده و  نه خانی رفته"  نه لایحه ای آمده و نه مصوبه ای اخذ شده است.

اشدری ادامه داد: یک رقم نجومی بدون ردیف بودجه (رقم ۶۰ میلیارد ریال به اندازه  بودجه یک سازمان است) ،  بدون  مصوبه شورا  صرفا به اختیار شهردار  بابت آزمون و خطای موسسه ای به ظاهر دانش بنیان  بدون ضابطه قانونی هزینه شده و به جای پاسخ و جبران این خطای عمد و عملکرد غیر قانونی چگونه می توان ادعای رانت ستیزی داشت؟

وی اظهار کرد: متاسفانه طی تحلیل و ارزیابی ابهام برانگیز برخی از همکاران شورا با تجربه ی مدیریتی و شورایی در عرصه های دیروز و امروز به جای اعتراض در مغایرت عملکرد شهردار و ترک فعلی که صورت گرفته ، اصرار و پافشاری در جهت حمایت از عملکرد ناصواب شهردار در ادامه راه به همین منوال را دارند . متاسفانه این روند عملکرد و حمایت‌های ابهام برانگیز موجب تردید و شبهات نمایندگان شورای اسلامی شهر و مردم عزیز می‌گردد که نیاز به ورود دستگاهای نظارتی است و شهردار محترم می بایست تا تعیین تکلیف این موضوع از ادامه پروژه خودداری  نماید .
 
اشدری افزود: در ضمن چنانچه  مدارک دانش بنیانی این مجموعه مورد تائید مراجع ذیربط بود،  شهرداری مکلف است در تمامی عرصه های مربوط به مدیریت شهری در اولویت اول از  تمامی نخبگان و در اولویت دوم از موسسات دانش بنیان و تشکل های مردمی یا تواما طی فراخوانی کاملا عادلانه دعوت به عمل آورد البته با رعایت قوانین به دور از هر گونه دست و دل بازی و از کیسه خلیفه بخشیدن!!!

 اشدری در ادامه جلسه پیرامون جابجایی میدان تره بار مرکزی قزوین اظهار کرد: برای اینکه شهردار فزوین تجربه گذشته دیگران را دوباره مرتکب نشود و شهرداری و شهر  آسیب نخورد ، پیشنهاد می کنم با همه حجره داران میدان تره بار فعلی جلسه گذاشته و نظرهمه آنها را پیرامون نحوه احداث میدان جدید اخذ نمایند .
 
وی افزود: به نظر غرفه داران میدان میوه وتره بار احترام بگذاریم و پیشنهادشان را بگیریم و برای ساخت میدان مرکزی میوه و تره‌بار جدید به این حجره‌داران پیشنهاد مشارکت دهید تا سهام بخرند، این گونه تصمیمات شهرداری عملیاتی‌تر خواهد بود، چون خود حجره‌داران سرمایه‌گذاری و سهام‌داری می‌کنند.
 
اشدری ادامه داد: با این روش شهرداری به نتایج بهتری خواهد رسید و در اجرایی کردن آن دلواپسی‌های شهردار قزوین کنار گذاشته می‌شود.

رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده ، در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از تلاش اصحاب رسانه در انعکاس اخبار شورا و مدیریت از برنامه ریزی مدیران روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری قزوین به جهت برگزاری مراسم بزرگداشت روز خبرنگار قدردانی نمود .
 
اشدری همچنین تاکیدکرد: حضور پرشور خبرنگاران فارغ از نگاه های سیاسی  و با هدف وحدت و همدلی در تور رسانه ای شورا و شهرداری و بازدید از پروژه های شهری بسیار ارزنده بود و اثرهای بسیار خوبی از عکس و خبر خلق شد لذا زحمات این عزیزان با هدایای مادی قابل جبران نیست.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط