یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۸

اشدری،

ساختمانی برای فعالیت خبرنگاران شهری قزوین احداث شود / تعطیلی پیام شهر شتاب زده و سلیقه ای بود

داره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین تا اطلاع ثانوی از صدور هر حکمی که منجر به ماده ۱۶شدن رسانه پیام شهر شود است، خودداری نماید.

فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا با بیان اینکه شهردار محترم در اوج شتاب زدگی برای تعطیلی پیام شهر اقدام نموده اظهار کرد: شهردار محترم بدون توجه به مصوبات شورای اسلامی شهر همانند بسیاری از تصمیمات و سیاستهای سلیقه ای ، شخصی و کاملا یکطرفه  نسبت به تعطیلی رسانه پیام شهر در اوج شتاب زدگی اقدام کرده است که باید برای آن تدبیر کنیم. شایسته است  در مدیریت شهری به جای پاک کردن صورت مسئله به فکر بررسی و اصلاح موضوع و پاسخ مناسب و به موقع بود .
 
وی ادامه داد: با وجود بازتاب قضاوت‌های غیرمنصفانه از سوی برخی عوامل سابق نشریه پیام شهر در فضای مجازی، با توجه به احتمال اجرای ماده ۱۶ قانون مطبوعات از لغو امتیاز پیام شهر باید ممانعت به عمل آید و یا در اسرع وقت با مصوبه شورا به طور مکتوب علاوه بر مؤاخذه مدیریت شهری نسبت به اقدام خودسرانه که منجر به تعطیلی تنها رسانه مهم شهری شده، با مکاتبه با اداره‌کل ارشاد اعلام شود که شورای شهر در حال بررسی، تجدیدنظر و بازنگری شورای رسانه پیام شهر است.
 
 اشدری ادامه داد: بنابراین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تا اطلاع ثانوی از صدور هر حکمی که منجر به ماده ۱۶ شدن این رسانه است، خودداری کند.  
 
وی با بیان اینکه باید  در تصمیم گیری در مورد پیام شهر از نظر خبرنگاران با تجربه استفاده کنیم، تصریح کرد: همانند برخی کلان‌شهرها باید ساختمانی که در اختیار پیام شهر است و یا ساختمانی بزرگ‌تر را در اختیار خبرنگاران توانمند در حوزه شهری قرار دهیم و از آنها دعوت کنیم که در این ساختمان ( خانه خبر یا خبرنگاران) هر کدام  حداقل یک‌میز داشته باشند. با توجه به حوزه گسترده مدیریت شهری و نیاز به اطلاع  رسانی بموقع امور شهری و اطلاع از مطالبات مردمی بهتر است در حوزه پیام شهر جامع ، خبرنگاران مقیم از تمامی رسانه های توانمند و پیشکسوت حضور داشته باشند.
 
 اشدری تاکید کرد: از سیاسی‌بازی خسته شدیم و رسانه را باید دست اهلش بسپاریم و منظور از اهل رسانه هم رسانه‌هایی است که مورد اعتماد مردم بوده و پیشینه و پشتوانه خوبی برای شهر هستند .
 
 نائب رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین افزود: باید از این رسانه‌ها بخواهیم که در یک فضای رقابتی سازنده در قالب هم افزایی که بتوانند خبرهای شهر را به موقع کار کنند، نه مثل پیام شهر سابقا که یک و نیم  ماه بعد خبرهای سوخته را می‌نوشت و به طبع از نطق‌های شورایی هم در این نشریه خبری نبود.
 
وی ضمن تقدیر از تلاشهای اهالی رسانه خاطرنشان کرد: اینکه بخواهیم در روز خبرنگار صرفا با اهدای یک لوح، گل و یک‌میلیون تومان هدیه نقدی بسنده کنیم، اینها نه تنها کافی نیست بلکه در شان خبرنگار توانمند و خوبی که با شورای شهر و مدیریت شهری همراهی می‌کند، نیست. لذا باید ساختمانی با عنوان خانه ی خبرنگار، در اختیار علاقه مندان فعالیت و قلم زدن در حوزه مدیریت شهری قرار دهیم.
 
 این عضو شورای اسلامی شهر قزوین، با بیان اینکه در شهرداری سفره‌ای برای رسانه‌ها به واسطه آگهی‌ها باز است، ادامه داد: باید در این حوزه ، حق رسانه‌ها را عادلانه تقسیم کنیم.
 
 اشدری در  بخش دیگری از این جلسه پیرامون پلاک گذاری درختان شهر گفت: برای پلاک گذاری درختان بهتر است از سازه های زیبا  و مناسب استفاده کنیم و برای نوع پلاک که به درختان آسیب نزند و برای کاشت گونه های گیاهی از مردم هم نظر سنجی شود زیرا برخی درختان نه تنها زیبایی ندارد بلکه علاوه بر بوی نامطبوع ‌، حساسیت و الرژی ایجاد می کند و سلامت مردم را به خطر می اندازد ، بهتر است این نوع درختان که نیاز به آبیاری کمتری داشته و  ریشه های رونده دارد ، در حاشیه شهر به دور از مناطق مسکونی کاشته شود. 

         وی همچنین خواستار ارایه توضیحات مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قزوین پیرامون احداث بوستان در شهرک مهدیه شد و  بیان کرد: بهتر است توسعه فضای بوستانها در محلات شهری جدی گرفته شود و احداث این بوستان در شهرک مهدیه در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم در این منطقه باشیم.
 
 اشدری همچنین به وضعیت نامناسب برخی درختان شهر از جمله درختان میدان آزادی( سبزه میدان )اشاره داشت و گفت: برخی درختان قدیمی شهر به واسطه اقدامات شهرسازی و عمرانی و عدم آبیاری مناسب  دچار آسیب و خسارت شده اند لذا ضرورت دارد در این حوزه از کارشناسان خبره و توانمند استفاده شود و حتی سهم افراد مدیر و کارشناس در خسارت های وارده به فضای سبز و درختان همچون همچون سایر شهروندان مشخص گردد و برای آنان نیز جرایمی درنظر گرفته شود.   

پایان پیام/                                                                         

تصاویر مرتبط