یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۸

فصیحی رامندی،

درختان شهر قزوین پلاک و شناسنامه دار شوند / لزوم اطلاع رسانی مدیریت شهری قزوین مبنی بر جریمه قطع درختان

بسیاری از شهروندان اطلاعی از جرایم مربوط به قطع درخت و هرس غیر فنی ندارند و ضرورت دارد تا در فیش عوارض که برای شهروندان ارسال می شود اطلاع رسانی گسترده وعمومی در این حوزه صورت گیرد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، فرج اله فصیحی رامندی عضو شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد ، اظهار کرد:هیچ کدام از  درختان شهر قزوین پلاک و شناسنامه ندارند و لازم است تا برای سال آینده اقداماتی از قبیل برداشت در محیط جی آی اس و اطلاعات درختان صورت گیرد .
 
و ی همچنین در تذکری  با انتقاد از اقدامات برخی پیمانکاران در آبیاری درختان شهر گفت: به نظر می رسد آبیاری درختان به صورت استاندارد و اصولی انجام نمی شود و این گونه اقدامات می تواند به سلامت آینده این درختان و فضای سبز لطمه وارد نماید ؛همچنین در برخی مناطق شهری آب کافی به درختان نمی رسد و باعث خشک شدن و ازبین رفتن درختان شده است .
 
فصیحی رامندی در ادامه سخنانش خواستار کاشت و توسعه درختان مثمر  در شهر قزوین شد و گفت: پیشنهاد می شود به جای کاشت درختان غیر مثمر ،درختان مثمر مانند بادام  که سازگار و مقاوم به کم آبی است در دستورکار سازمان پارکها و فضای سبز قرار گیرد .
 
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین بر لزوم اطلاع رسانی مدیریت شهری قزوین مبنی بر جریمه قطع درختان و هرس غیر فنی تاکید و خاطر نشان کرد: بسیاری از شهروندان اطلاعی از جرایم مربوط به قطع درخت و هرس غیر فنی ندارند و لذا ضرورت دارد تا در فیش عوارض که برای شهروندان ارسال می شود اطلاع رسانی گسترده وعمومی در این حوزه صورت گیرد .
 
وی در بخش دیگری  از این جلسه که پیرامون طرح توقف پروژه تصفیه شیرابه در سایت پاکسار بود گفت: ضمن اینکه موضوعات مالی و هزینه های مازاد در این پروژه باید بررسی و پیگیری شود، اما معتقد هستم که هر گونه توقف در اجرای پروژه هزینه مازادی را تحمیل مدیریت شهری  خواهد کرد و لذا درخواست دارم که اعضای شورا برای  توقف روند کار تصفیه شیرابه پسماند در سایت پاکسار  موافقت نکنند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط