یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۸

در جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

اهتمام جدی مدیریت شهری در ساماندهی سد معبر/ دستگاه قضایی در جلوگیری از سد معبر ورود داشته باشد

اعضای کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه این کمیسیون ضمن ارزیابی وضعیت دستفروشان و وانت بارهای میوه فروش و سد معبر آنها در نقاط مختلف شهر بر لزوم پای کار بودن تمامی ارگانها به ویژه مراجع قضایی و انتظامی تاکید نمودند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست حسین صلح جو، اللهیاری رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی ،کوزه گرها مدیر سامانه ۱۳۷،معاونین خدمات شهری مناطق چهار گانه شهرداری قزوین و با هدف بررسی پیرامون ساماندهي دستفروشان و رفع سد معبر در شهر قزوین و بررسی لوایح مربوطه برگزار شد.

این گزارش می افزاید؛ کوزه گرها مدیر سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین در ابتدای این جلسه ضمن تاکید بر عزم جدی مدیریت شهری و نهادهای مربوطه در ساماندهی دستفروشان و رفع سد معبر به ارائه آمار و اطلاعات این حوزه در پیام های سامانه ۱۳۷ پرداخت و گفت: در مدت چهار ماهه امسال تعداد ۲۵۱ پیام به اجراییات منطقه یک،۲۵۳ پیام به اجراییات منطقه دو،۱۳۱ پیام به منطقه سه و ۲۰۷ پیام به اجراییات منطقه چهار ارجاع شده است.

وی ادامه داد: سد معبر دستفروشان، سد معبر وانت بارها و سد معبر اصناف در این حوزه آمار خوبی ندارد و گلایه شهروندان در این حوزه بسیار مشهود است .

کوزه گرها بر لزوم ساماندهی دستفروشان و رفع سد معبر اصناف و وانت بارها در شهر قزوین تاکید نمود و گفت: بیش از ۱۲ درصد درخواست مردم به سامانه ۱۳۷ این موضوع  می باشد و باید متولی قدرتمند در این حوزه داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات سد معبر را حل نماییم.

در ادامه جلسه هر کدام از معاونین خدمات شهری مناطق به بیان مسائل و مشکلات بر سر راه رفع سد معبر و ساماندهی دستفروشان پرداختند.

این گزارش خاطر نشان می کند؛مسول خدمات شهری مناطق چهار گانه شهری نیز در سخنانی ضمن ارایه گزارش از سطح مناطق خود بر لزوم واگذاری بخش اجراییات و رفع سد معبر به بخش خصوصی، ورود دستگاه قضایی به موضوع سد معبر ،افزایش تعداد نیروی انسانی و خودرویی در واحد اجراییات شهرداری ،اعمال قانون پلیس راهور و پای کار بودن تمامی مراجع انتظامی و قضایی تاکید نمودند.

اعضای کمیسیون نیز بر لزوم توجه مراجع قضایی و انتظامی به موضوع رفع سد معبر  و همکاری با شهرداری قزوین در ساماندهی دستفروشان تاکید نمودند.

بر اساس این گزارش؛  در ادامه جلسه صالحی مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز در این جلسه به تشریح لایحه تعرفه و مبنای محاسبه عوارض قطع اشجار و خسارت وارده به فضای سبز در سال ۱۴۰۲ پرداخت و مبنای محاسبات عوارض قطع اشجار را برای اعضای کمیسیون بیان نمود.

اعضای کمیسیون نیز خواستار جلوگیری از قطع بی رویه درختان در شهرک کوثر و منطقه سه شهری و افزایش اطلاع رسانی در این زمینه شدند.

صالحی مدیر عامل سازمان پارکها نیز بر لزوم اطلاع رسانی مالکان در ابتدای ساخت وساز در مناطق مختلف شهری تاکید نمود.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط