یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۸

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

لزوم برقراری عدالت در توزیع اعتبارات به هیات‌های مذهبی/ اقدامات مدیریت شهری قزوین در دهه اول محرم قابل تقدیر است

اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین ضمن تقدیر و تشکر از برنامه های مدیریت شهری در دهه اول محرم برنامه های تدارک دیده شده برای اربعین حسینی ،گرامیداشت روز خبرنگار و شهادت سرلشگر عباس بابایی و سایر مناسبتهای تقویمی را مورد بحث و بررسی قرار دادند‌.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا،برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی ،منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی،انتظاری سرپرست اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و مهرابی مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین و با هدف بررسی اقدامات مدیریت شهری در ایام محرم و اربعین حسینی،گرامیداشت شهادت سرلشگر عباس بابایی ،گراميداشت روز خبرنگار و لوایح مربوطه شهرداری قزوین  در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

بر اساس این گزارش،منجم ،مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در سخنانی ضمن اشاره به مناسب سازی خوب شهر در دهه اول محرم گفت : در این ایام اقداماتی از جمله نصب ۱۲۰۰ پرچم، ۵۰ سازه نوری بزگ و کوچک ،نصب علامت های جدید،نصب ۲۰ کتیبه جدید درشهر،نصب ۲۱۰ سازه اشکی،۴۰۰ کتیبه معمولی چوبدار، ۲۵ سازه تیر برقی در سطح شهر برای فضاسازی محیطی انجام شده است‌.

وی افزود: تمام هیأت‌های مذهبی شهر و مساجد ‌را در حوزه فضاسازی حمایت نمودیم و به طور کلی دهه اول محرم پرشوری را برگزار کردیم.

در ادامه ،برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین به اقدامات این سازمان در دهه اول محرم اشاره داشت و گفت: مساعدت به هیات‌های مذهبی بر اساس شاخصهای اعلامی از سوی کمیسیون، برگزاری  سوگواره محلات حسینی در ۱۱ محله شهر قزوین با همکاری تشکل های مردمی،پویش اطعام و فضاسازی محلات از جمله اقدامات می باشد.

وی همچنین درخصوص برنامه ریزی ها برای مناسبت اربعین حسینی گفت: اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی در ایام منتهی به اربعین حسینی از جمله پیاده روی جاماندگان اربعین،مساعدت به هیات‌های مذهبی، اجرای رویداد زنده خوشنویسی با محتوای اربعین برنامه ریزی شده است.

همچنین گفتنی است ؛ در این جلسه  اعضای کمیسیون فرهنگی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته مدیریت شهری قزوین از جمله سازمانهای فرهنگی - ورزشی، زیباسازی، آتش نشانی،فصای سبز ،پسماند، برنامه های مدیریت شهری در ایام پیش رو و مناسبت‌های تقویمی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پیش بینی برگزاری مراسم و برنامه جهت گرامیداشت سالروز شهادت سرلشگر خلبان عباس بابایی ،برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی در ماه صفر و ایام اربعین حسینی از جمله مواردی است که دراین جلسه کمیسیون بحث و بررسی شد.

رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین نیز با اشاره به مناسبت تقویمی ۱۷ مرداد روز خبرنگار ضمن تقدیر از تلاشهای این قشر زحمتکش و فعالان عرصه اطلاع رسانی خواستار برنامه ریزی دقیق و جامع  مدیریت شهری برای برگزاری مراسم در خور و شأن خبرنگاران حوزه مدیریت شهری شدند و تاکید نمودند تا طی مراسمی از خبرنگاران و رسانه های فعال که طی یکسال اخیر بیشترین همکاری را با مجموعه مدیریت شهری قزوین داشته اند تجلیل صورت گیرد.

در بخش دیگر این جلسه مواردی از قبیل معرفی مشاهیر قزوین، برقراری عدالت در توزیع اعتبارات به هیات‌های مذهبی،توزیع اعتبارات مربوط به مراسمات متناسب با  اربعین حسینی از سوی رئیس و اعضای کمیسیون مطرح گردید.

همچنین در این جلسه ضمن بررسی تعدادی از نامه های واصله در خصوص لایحه شهرداری پیرامون تامین هزینه دو دستگاه اتوبوس جهت اعزام کاروان راهیان در این جلسه بحث صورت گرفت و جهت تصمیم گیری نهایی به صحن شورا ارجاع شد‌.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط