یکشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۵

در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

لزوم همت استانی در ساماندهی کارگران فصلی قزوین

در جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی لوایح و نامه های واصله موضوع ساماندهی کارگران فصلی و استقرار آنان در یک مکان مشخص مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست حسین صلح جو و با حضور فصیحی رامندی عضو کمیسیون ،عظیمی صدر رییس حراست ،برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی، صالحی مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز، جانی مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک، نوروزی رییس هیات مدیره تعاونی تامین نیاز صنفی استادکار و کارگران فصلی و ساختمانی شهرستان قزوین و با هدف بررسی درخواست ساماندهی کارگران فصلی و درخواست اهالی و ساکنین بوستان شقایق در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

در ابتدای جلسه، نوروزی رییس هیأت مدیره تعاونی تامین نیاز صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی و فصلی شهرستان قزوین در ابتدای این جلسه در سخنانی خواستار توجه به ایجاد مکان برای استقرار کارگران فصلی از سطح میادین شهر شد و گفت: در حال حاضر کارگران فصلی و ساختمانی در سطح شهر پراکنده هستند و مشکلات اجتماعی زیادی را در سطح این مناطق ایجاد کرده اند.

وی افزود: ضرورت دارد تا در راستای ساماندهی کارگران فصلی مکانی جهت استقرار این افراد و نظارت بر نحوه به کارگیری آنان صورت گیرد.

براساس این گزارش، اللهیاری رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی نیز در ادامه در خصوص این درخواست گفت: پیرامون ساماندهي کارگران فصلی ابلاغیه از وزارت کشور داریم لذا این مسأله برای مسولین استانی بسیار مهم است.
 
وی ادامه داد: در سه نقطه از شهر کارگران فصلی مستقر هستند که در میدان مادر و سرداران و چهارراه ایران گاز شاهد حضور آنها هستیم، همچنین قبل از ورود اتحادیه کارگری، شهرداری قزوین طرح ساماندهی داشت امامهم ترین مشکل در این خصوص تامین زمین است که طبق دستور آقای شهردار می توانیم با ایجاد سازه سبک در این خصوص اقدام نماییم که به صورت آزمایشی شروع شود تا سپس یک فضای دائمی ایجاد کنیم که متاسفانه کانکس را نپذیرفتند.

وی تاکید کرد: شهرداری آمادگی دارد تا در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد لذا اگر حوزه املاک، فضایی را اختصاص دهد در سریعترین زمان می توانیم مکانی را برای استقرار کارگران فصلی قرار دهیم‌.

گفتنی است؛ مقرر گردید تا پس از بررسی تجربیات سایر شهرها در خصوص ساماندهی کارگران فصلی و استقرار آنان در مکانی ویژه در این خصوص تصمیم گیری شود.

در بخش دوم این جلسه درخواست اهالی و ساکنین حوالی بوستان شقایق مبنی بر تغییر درب ورودی و خروی جنوبی بوستان و ساماندهی فضای فرهنگی این بوستان  مورد بررسی قرار گرفت.

برجی در خصوص درخواست شهروندان ساکن در حوالی بوستان شقایق گفت: با توجه به مسائل و مشکلات پیش آمده در بوستان شقایق ضرورت دارد تا ساماندهی و مدیریت ویژه ای در این بوستان صورت گیرد‌.

وی افزود: پیشنهاد سازمان فرهنگی این است که فضای ورزشی بوستان شقایق فقط مختص حضور آقایان باشد و بانوان از فضای ورزشی بوستان بانوان استفاده نمایند.

در ادامه صالحی مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قزوین نیز در سخنانی گفت: بهتر است این فضا یا کاملا پارک و فضای سبز باشد و یا اینکه تبدیل به مجموعه ورزشی شود.

عظیمی صدر رییس حراست شهرداری قزوین نیز در این جلسه به بیان توضیحات کارشناسی خود پیرامون مطالبات مردمی و تغییر درب ورودی و خروجی بوستان شقایق پرداخت.

براساس این گزارش،اعضای کمیسیون پس از استماع نظرات کارشناسی مدیران مطلع شهرداری قزوین بر لزوم مدیریت و راهبری در فضای بوستان شقایق تاکید کردند ومقرر شد تا در خصوص نحوه استفاده از مجموعه ورزشی بوستان شقایق در صحن شورا تصمیم گیری شود.

پایان پیام/

 

تصاویر مرتبط