یکشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۵

اللهیاری:

لزوم تبیین فرهنگ عاشورا و احیاء امر به معروف و نهی از منکر در ماه محرم

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به لزوم تبيين فرهنگ عاشورا در بين جوانان گفت: ماه محرم بهترین زمان احیاء امربه معروف و نهی از منکر در هیات و تکایای حسینی است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین ،قاسم اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه این کمیسیون با تاکید بر این مطلب اظهار کرد: عاشورا مسير راه زندگي تمام بشريت بوده و نه تنها براي مسلمانان بلكه براي ساير اديان و انسان هاي آزادي خواه نيز الگويي نجات بخش در برابر استبداد و ظالمان است.

وی افزود: در جريان عزاداري امام حسين (ع)، اگر شور حسيني در كنار شعور حسيني باشد ثمره فراواني براي جامعه به همراه داشته و اهداف متعالي فرهنگ عاشورا به درستي تبيين خواهد شد.

اللهیاری خاطر نشان کرد: بايد از ايام محرم و تجمعات عظيمي كه براي اهل بيت(ع) در مساجد و تكايا برگزار مي شود، براي شناساندن اهداف قيام عاشورا و تببین فرهنگ عاشورا و احیاء امر به معروف و نهی از منکر استفاده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه اجرای برنامه در تکایا و هیاتهای مذهبی بايد با رویکرد مردمی برگزار شود افزود: اجرای برنامه های مناسبتی نباید از حالت مردمی خارج شود و حمایت ها از مجموعه های مردمی باید هدفمند و بر اساس معیارهای هیات تراز صورت گیرد.

وی همچنین بر لزوم اجرای برنامه های فاخر و شاخص و محتوا محور تاکید نمود و گفت: باید مساعدت به هیات‌های مذهبی براساس برنامه های محتوایی و غنی و همچنین اجرای برنامه های شاخص، سخنران محور باشد و ضروریست منبری ها  در دهه محرم به مردم امید دهند.

اللهیاری  در بخش دیگری از سخنانش از تلاشهای مدیریت شهری در برگزاری برنامه های ایام دهه ولایت و امامت و فضاسازی شهری تقدیر نمود و گفت: برنامه های شهرداری قزوین در این ایام پر رونق تر از سال‌های گذشته بود و در تمامی محلات و نقاط مختلف شهر برنامه های متنوعی برگزار شد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط