یکشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۵

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

مدیریت شهری قزوین آماده استقبال از محرم/ به شعور حسینی در هیأت‌ها و حسینیه ها توجه شود

اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه این کمیسیون برنامه های مدیریت شهری قزوین در ماه محرم و صفر را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر ضرورت اجرای برنامه های شاخص و فاخر در این ایام تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا، منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی و برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین و با هدف بررسی برنامه های مدیریت شهری قزوین در ماه محرم وصفر برگزار شد.

در ابتدای جلسه منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در سخنانی به بیان برنامه های این سازمان در ایام ماه محرم وصفر پرداخت و گفت: برای اجرای برنامه های مناسبتی در ماه محرم و صفر اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برگزاری سوگواره نشان محرمی شامل اکران ۲۰ علم با هنر نقاشی محرمی در میادین سطح شهر،برنامه اهتزاز پرچم محرم، نصب سازه های نوری جدید، نصب پلاکاردهای بزرگ، نصب ده سازه اشکیو فضاسازی های متنوع دیگر از جمله اقدامات این سازمان برای آغاز ماه محرم می باشد.
 
وی همچنین خواستار وحدت رویه در بخش کمک به هیات‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی شد و گفت؛با توجه به محدودیت اعتبارات باید ساماندهی ویژه‌ای در ستاد محرم برای مساعدتها صورت گیرد.

براساس این گزارش؛برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز در ادامه جلسه در سخنانی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع در ایام دهه ولایت و امامت توسط این سازمان گفت:در ایام دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر بالغ بر دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط مدیریت شهری هزینه شد و تقریبا در تمامی محلات ،نواحی شهری، مناطق کم برخوردار و نواحی منفصل شهری برنامه های متنوعی برگزار شد.

وی در خصوص اقدامات و برنامه ریزی های لازم جهت اجرا در  ماه محرم و صفر گفت؛ سه برنامه شاخص در دهه اول محرم شامل رویداد عفاف و حجاب با عنوان مهرماندگار در نمایشگاه بین المللي، اجرای برنامه آیینی و تعزیت محرم در ۱۵محله،مساعدت به هیاتها و مشارکت در اجرای آیین مراسم دهه اول محرم از جمله این برنامه هاست.

وی با بیان اینکه غافل از تشکیل ستاد محرم نبوده ایم افزود:سعی شده تا با فعالیت شبانه روزی نیاز هیات‌های مذهبی را در تجهیز هیأت‌ها و مساعدت های لازم تامین نماییم.

این گزارش می افزاید: در این جلسه اعضای کمیسیون ضمن استماع و بررسی اقدامات مدیریت شهری قزوین در ماه محرم و صفر در نقطه نظرات خود  بر لزوم توجه به اجرای برنامه های شاخص درماه محرم و صفر،توجه به رویکرد مردمی در برنامه ها،تشکیل ستاد محرم و تامین نیازهای هیات‌های مذهبی و پر رنگ نمودن برنامه های  محتوایی،مساعدت هدفمند به تشکلها در تولید برنامه های محتوایی و غنی و توجه به شعور حسینی در هیأت‌های مذهبی تاکید نمودند.

همچنین در پایان این جلسه به تعدادی از نامه های واصله و نحوه مساعدت به هیات‌های مذهبی برای اجرای برنامه در ماه محرم و صفر تصمیم گیری و رسیدگی شد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط