یکشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۲۷

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین اعلام کرد؛

افتتاح سه خانه فرهنگ در سال جاری / شورا و مدیریت شهری نگاه حمایتی به اهالی فرهنگ و هنر دارد

در سال جاری خانه های فرهنگ در مناطق هادی آباد، چوبیندر و ناصر آباد آغاز به کار می‌کنند، همچنین مجموعه تئاتر شهر هم که فضای خاص هنرمندان است به زودی آماده بهره برداری خواهد شد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین،قاسم اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با حضور مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد با بیان این که از همکاری های مشترک میان این دونهاد استقبال می کنیم ، اظهار کرد: زمینه همکاری و تعاملات مشترک فراوانی میان مدیریت شهری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد که دراین راستا آمادگی کامل وجود دارد تا بتوانیم اقدامات خوبی برای اهالی فرهگ و هنر داشته باشیم .
 
وی ادامه داد: پیشنهاد تجلیل از هنرمندان در کمیسیون فرهنگی شورا  ارائه شده است و می‌توان این اقدام را با همکاری و تعامل با اداره ارشاد به صورت مستمر داشته باشیم .
 
اللهیاری همچنین خواستار از سرگیری دیدار با خانواده شهدا ، جانبازان و ایثارگران توسط مدیریت شهری قزوین شد.
 
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش از پیشنهاد جایزه ویژه شورا و مدیریت شهری در جشنواره مطبوعات استقبال کرد و گفت: جایزه ویژه شورای شهر در جشنواره مطبوعات پیشنهاد خوبی است و می تواند قابل اجرا باشد؛همچنین لازم است در جشنواره‌های مختلف دغدغه‌های شهری هم مطرح شود و این نوع مشارکت‌ها که در طرح موضوع هم نظر داشته باشیم مطلوب ما است.
 
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین  ادامه داد: درباره فضا و مکان مناسب برای قرآن و نهج البلاغه اقداماتی درحال انجام است و مقدمات افتتاح فرهنگسرای قرآن و نهج البلاغه انجام شده که می‌تواند محل رجوع افراد فعال این حوزه باشد.
 
وی همچنین درخصوص ایجاد گذر فرهنگ و هنر نیز گفت:ایجاد گذر فرهنگ وهنر در شهر قزوین نیز پیشنهاد خوبی است و می تواند در جلسه ای کارشناسی زیرساختهای این طرح بررسی شود .
 
اللهیاری همچنین به اقدامات شورا و مدیریت شهری در حوزه دیوار نگاره ها اشاره داشت و گفت: امیدواریم امسال اولین  دیوار نگاره  را در میدان سید حسن نصرالله داشته باشیم و  طرحهایی را با همکاری ارشاد استان و در مناسبتهای ملی مذهبی اکران نماییم .
 
این عضو شورای شهر قزوین با تاکید به اهمیت معیشت هنرمندان بیان کرد: دراین راستا با رویکرد حمایتی اعضای شورا و مدیریت شهری  تعدادی از هنرمندان در سعدالسلطنه استقرار پیدا کرده‌اند و در مکانهای دیگری از جمله بازار هنرو تجربه و فضاهای جدید نیز برای استقرار هنرمندان و فروش آثار هنری آنان پیش بینی خواهد شد .
 
وی همچنین از افتتاح چند خانه فرهنگ در هفته های آتی خبر داد و گفت: در سال جاری چند خانه فرهنگ آغاز به کار می‌کنند که در هادی آباد، چوبیندر و ناصر آباد قرار دارند، مجموعه تئاتر شهر هم که فضای خاص هنرمندان است می‌تواند پاتوق مناسبی برای فعالین حوزه نمایش باشد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط