یکشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۲۰

مهدی مهدیخانی:

دفتر مدیریت پروژه در شهرداری قزوین راه اندازی شود

به منظور ارزیابی از نحوه پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی و تسریع در تکمیل پروژه ها در شهرداری قزوین ضرورت دارد دفتر مدیریت پروژه راه اندازی شود .

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین ،مهدی مهدی خانی دبیر و رییس کمیسیون عمران، ترافیک وامور زیر بنایی شورای اسلامی شهر قزوین در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورا ضمن ارزیابی وضعیت پروژه های عمرانی شهرداری قزوین در سال جاری اظهار کرد: دربودجه امسال ۶۷درصد بودجه رقمی بالغ بر دو هزار میلیاد تومان صرف بخش غیر جاری و عمرانی خواهد شد ودر بخشهای مختلف پروژه های قابل توجهی برای اجرا تعریف شده است.
 
وی در بیان ارایه راهکارها در بهبود عملکرد شهرداری قزوین در سال جاری  درابتدا به مشکلات موجود اشاره داشت و افزود: یکی از مشکلات در مجموعه شهرداری پروسه طولانی از ایده تا اجرا می باشد که بایستی با پیگیری های مستمر و حل مشکلات این پروسه کاهش یابد.
 
مهدی خانی با ذکر نمونه ای از اجرای پروژه تعریض پل ناصرآباد که مشمول زمان شده بود ادامه داد: پروژه مذکور که مدتها بود به سرانجام نمی رسید خوشبختانه با همت جهادی و پیگیری های شورای ششم در کوتاهترین زمان اجرایی شد و این امر نشان میدهد که اگر بتوانیم مدیریت خوب و اصولی همراه با پیگیری های مستمر داشته باشیم پروژه ها در کمترین زمان ممکن به بهره برداری خواهد رسید و شهروندان هم راضی خواهند بود.
 
دبیر پارلمان محلی قزوین ،در بخش دیگری از سخنانش به دسته بندی پروژه های عمرانی که در بودجه امسال درنظر گرفته شده اشاره نمودو گفت: پروژه های بزرگ همچون احداث میدان میوه وتره بار مرکزی، پروژه حکم آباد، مجتمع خدماتی بیدستان ،مرکز پسماند پاکسار  و پروژه های ترافیکی بزرگ، پروژه های شهرسازی ،پروژه های هوشمند سازی از جمله پیگیری دبیرخانه شهر هوشمند، پروژه های زیباسازی و خرید تجهیزات از جمله مهم ترین پروژه هایی هستند که در بودجه  امسال ردیف های اعتباری دارند و باید اجرایی شوند.  
 
 وی تاکید کرد: به نظر می رسد اگر نظارت و پیگیری های مستمر همراه با تامین اعتبار برای این پروژه ها در سال جاری صورت نگیرد اتفاق خاصی برای پروژه های درنطر گرفته شده که مورد تاکید اعضای شورا نیز می باشد، نخواهد افتاد و سال‌های سال باید منتظر به ثمر نشستن آنها باشیم.
 
دبیر پارلمان محلی قزوین در ادامه سخنانش به نقش راه اندازی دفتر مدیریت پروژه اشاره نمود و افزود: مدیریت پروژه از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است زیرا اطمینان حاصل می‌کند که تک تک کارهای مربوط به پروژه ردیابی می‌شوند که این به نوبه خود به تیم کمک می‌کند تا هرگونه اشکال و مساله را براساس آن گزارش دهند و به پروژه  نیز کمک می‌کند تا از موانع موجود در این مسیر به سلامت عبور کند.
 
وی تصریح کرد: تاخیر، کندی و عدم پیشرفت در پروژه های عمرانی شهری که موجب جلوگیری از ایجاد مدیریت شهری پایدار می‌شود، حاکی از وجود موانع و مشکلات ریشه ای در اجرای طرحهای ارزشمند شهری می باشد که بازسازی و توسعه فضای شهری را به طور جدی در معرض تهدید قرار می دهد.  
 
 این عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: اگر مدیریت پروژه راه اندازی شود به صورت ماهیانه گزارش روند پروژه های مد نظر به اعضای شورا ارایه خواهد شد و اعضا در جریان وضعیت پیشرفت فیزیکی و مشکلات موجود در مسیر پروژه قرار می گیرند و در وقت مناسب مشکلات و چالشها بررسی و حل خواهد شد .
 
 مهدی خانی همچنین به واحدهای موردنیاز برای استقرار دفتر مدیریت پروژه اشاره داشت و گفت: واحد حاکمیتی، واحد کنترلی و واحد پشتیبانی برای این موضوع باید درنظر گرفته شود.
 
 وی در بخش دیگری از سخنانش به برخی گزارشهای تحلیلی دفتر مدیریت پروژه پرداخت و افزود: گزارش خلاصه مدیریت ،وضعیت پیشرفت کل پروژه گزارشات تحلیلی واحدpmoبه تفکیک پروژه ها و همه سبد پروژه های شهرداری، بانک اطلاعاتی قراردادها ،گزارش مدیریتی کلان نگر، وضعیت سبد پروژه های شهرداری قزوین، از جمله مواردی است که در دفتر مدیریت پروژه گزارش خواهد شد.
 
رییس کمیسیون عمران ، ترافیک وامور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین، همچنین به مدلهای راه اندازی دفتر مدیریت پروژه نیز پرداخت و گفت: سه مدل برای این  کار می توان درنظر گرفت که یک مدل آن توسط شورا وشهرداری قزوین مدیریت پروژه صورت گیرد و مدل دوم توسط یک شرکت واسط و منتخب و مدل سوم نیز توسط یک مرکز دانشگاهی مانند دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) دفتر مدیریت پروژه راه اندازی شود.
 پایان پیام/

تصاویر مرتبط