یکشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۲۰

فاطمه اشدری:

شهرداری به جای افزایش کسب در آمد از جیب مردم، به دنبال خلاقیت در جذب درآمد های پایدار باشد/ پیام شهر توسط شورای سیاست گزاری مدیریت شود

مدیریت شهری قزوین برای جذب و افزایش درآمد به دنبال راهکارهای تشویقی و استفاده از خلاقیت باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد، در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه گواهی اوراق حق تقدم مشارکت در ساخت و ایجاد پارکینگ عمومی و محله ای و طرحهای توسعه شهری اظهار کرد: مدیریت شهری قزوین باید در برخی مناطق و بافت‌های فرسوده که مالکان در حال حاضر ، حتی ۵۰ سال دیگر شرایط گذر عبور خودرو  یا پارک خودرو در پارکینگ را نخواهند داشت ، با راهکارهای تشویقی شرایط را برای نوسازی بافت فراهم کند.

 وی ادامه داد: شهردلری باید امنیت و سلامت مردم را با نوسازی و بهسازی بافت فرسوده فراهم آورد ، نه اینکه با افزایش نرخ کد های درآمدی ساخت و ساز ، مانع بازسازی و استحکام بخشی بناها و سخت تر کردن شرایط برای شهروندان شود.

وی افزود: این لایحه باید مجددا در کمیسیون شهرسازی شورا مورد بررسی قرار گیرد و نگاه معاونت شهرسازی در این لایحه فارغ از نگاه درآمدی  مدنظر قرار گیرد، همچنین از کمیسیون شهرسازی نیز می خواهیم برای ساختمانهایی که در بافت فرسوده قرار دارند و برای ساخت پارکینگ مشکلات و موانع شهرسازی دارند نیز راهکاری ارائه نماید.

اشدری دربخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شهرداری قزوین باید برای پرونده های کمیسیون ماده صد که مورد رسیدگی قرار نگرفته را به شورا گزارش ارائه نماید، افزود: باید بررسی شود  که چه تعداد پرونده در این کمیسیون خواسته یا ناخواسته ، به عمد یا به سهو ،خاک می خورند و رسیدگی نشده اند و چه تعداد آرای استنکافی و آرایی که مالک و شهرداری در اجرای آن عاجز است ، وجود دارد؟

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطر نشان کرد : باید در تصویب لوایح به عنوان نمایندگان مردم مسائل و مشکلات مردم را جدی بگیریم و صرفا با تحت فشار قرار دادن مردم و به مساله درآمد زایی شهرداری به هر قیمتی نپردازیم،  بلکه با توجه به سیاستهای شورا و مطابق با منویات مقام معظم رهبری (دامه برکاته) و ریاست محترم جمهوری اولویت اول رعایت آسایش، آرامش ، رفاه ، رضایتمندی و امیدواری مردم باشد.

وی تصریح کرد: شهرداری باید به دنبال خلاقیت در ایجاد درآمد باشد و راهکار ارایه نماید نه اینکه به دنبال افزایش درآمد به هر عنوان از جیب مردم باشد. این گونه اقدامات باعث نارضایتی و بدبینی شهروندان خواهد شد.

رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جهت تحول شهرسازی و ارتقاء شهروندی و بازسازی ابنیه های فرسوده و استحکام بخشی و ایمنی بناها ، خواستار تسهیلات تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده با یک ساز و کار مناسب شد و گفت: باید با استفاده از ابزارهای بازدارنده و انگیزشی قانونمند جلوی تخلفات در ساخت و ساز را بگیریم و هم به دنبال در آمدهای قانونی و مشروع باشیم و هم رضایتمندی توام با رفاه شهروندان را تحقق بخشیم .

وی دربخش دیگری از این جلسه با اشاره به عملکرد نشریه پیام شهر گفت: این نشریه ، پیام شهر و شهروندان نیست و مطابق با سیاست‌های شورای اسلامی شهر پیش نمی رود.

اشدری  تاکید کرد: این نشریه باید طبق شورای سیاست گذاری که در شورای چهارم شکل گرفت پیش رود و گرنه باید تعطیل شود.

وی همچنین با اشاره به ویژه نامه نوروزی منتشر شده پیام شهر گفت: این نشریه همانند شماره های قبلی نشریه که قبلا نیز متذکر شدیم ، پیام شهردار است و پیام شهر نیست، بنابراین هزینه انتشار این نشریه را باید مدیر مسؤل، سردبیر و شخص شهردار پرداخت نمایند و ما اجازه نمی دهیم بیت المال که بخش مهمی از آن حق الناس است برای این نشریه شخصی و تبلیغاتی نا بهنگام هزینه شود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط