یکشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۶

شهردار قزوین،

هوشمندسازی و توجه ویژه به مناطق کم برخوردار از اولویتهای مدیریت شهری است

عدالت در توزیع خدمات، توجه بیشتر به مناطق کم برخوردار و هوشمند سازی شهر قزوین از اولویتهای بودجه پیشنهادی در سال آینده شهرداری قزوین است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،مهدی صباغی شهردار قزوین در جلسه تقدیم بودجه سال ۱۴۰۲ شهردار ی قزوین به شورای اسلامی شهر قزوین ضمن تشریح جزییات بودجه اظهار کرد: بودجه سال آینده شهرداری ۲۷۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل ۲۲ درصد افزایش دارد.
 
وی با اشاره به اولویت های سال آینده در بودجه شهرداری قزوین افزود: افزایش سرمایه در بانک شهر، هوشمندسازی شهر قزوین، توسعه زیرساختهای فناوری برای اجرای طرح هوشمند سازی مدیریت شهری در اولویت برنامه های سال آینده است.
 
به گفته شهردار قزوین ،در تدوین بودجه شهرداری قزوین به برنامه چشم انداز ۱۴۰۵ به عنوان سند بالادستی، توجه شده و تاکیدات شورای اسلامی بر حرکت شهرداری در چهار سال آینده نیز مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی تاکید کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین در سال ۱۴۰۲ براساس ماموریت های حکمرانی شهری پاسخگو، توسعه شهری مبتنی بر سرمایه اجتماعی، هوشمند سازی شهری، توسعه عدالت بر توزیع خدمات با نگاه ویژه در مناطق کمتر برخوردار و ارتقا ایمنی و تاب آوری شهری و توسعه حمل و نقل عمومی و پاک است.
 
وی با اشاره به جزییات بودجه در بخش هزینه های جاری و عمرانی بیان کرد: ۵۹ درصد بودجه سال آینده عمرانی به مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد تومان و اعتبارات جاری ۳۷درصد کل بودجه به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.
 
شهردار قزوین در ادامه گفت: میزان بدهی بودجه سال آینده ۱۰۰ میلیارد تومان است که حدود چهار درصد بودجه را شامل می شود.
 
صباغی با اشاره به مهم ترین پروژه هایی که در سال آینده در دستور کار و در بودجه لحاظ شده اشاره داشت و گفت:  ترمیم و نگهداری و آسفالت معابر کلی شهر، تکمیل تقاطع ابوترابی به پل ولایت، تملک منطقه هادی آباد، پروژه بهسازی و ساماندهی سازمان اتوبوسرانی و تکمیل مسیر پیامبر اعظم در ضلع شمالی ( پل قدس به سمت ارنجک) از اولویت های سال آینده است.
 
شهردار قزوین در ادامه به سرفصلهای درآمدی بودجه شهرداری قزوین اشاره و اظهار داشت: سرفصل های منابع شهرداری قزوین در بودجه سال آینده شامل درآمدهای ناشی از عوارض عمومی و اختصاصی شهرداری، بهای خدمات و درآمدهای موسسات انتظامی شهرداری، درآمدهای حاصل از وجوه واموال شهرداری، کمک های اعطایی دولت و سازمانهای دولتی، کمک های اهدایی و دارایی ها را شامل می شود.
 
به گفته صباغی در بخش درآمدهای عمومی مبلغ ۱۵۴۹میلیارد تومان، دارایی سرمایه ای ۱۱۰۰میلیارد تومان و واگذاری دارایی مالی حدود ۵۱میلیارد تومان می باشد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط