سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۷

در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد؛

لزوم توانمندسازی و تقویت نواحی شهری قزوین

در جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین طرح پیشنهادی ناحیه محوری خدمات شهری بررسی و بر لزوم توانمندسازی و تقویت نواحی شهری به ویژه در حوزه خدمات شهری تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست حسین صلح جو و با حضور اعضا، کاظمی معاون خدمات شهری ،مدیران مناطق چهار گانه شهرداری قزوین،عمویی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند و کارشناسان مربوطه و با دستور کار بررسی طرح پیشنهادی ناحیه محوری خدمات شهری و ارائه گزارش اقدامات سازمان پسماند در عملیات برف‌روبی در تالار مردم این نهاد برگزار شد

در ابتدای این جلسه، کاظمی معاون خدمات شهری شهرداری قزوین به تشریح طرح پیشنهادی ناحیه محوری خدمات شهری و توانمند سازی نواحی پرداخت و گفت:به گونه ای شرح وظایف در این طرح دیده شده که مطالبات شهروندان در موضوعات‌ خدمات شهری پاسخ داده شود و از سوی دیگر توانمند سازی نواحی در این حوزه مدنظر قرار گرفته است.

وی به اهداف این طرح اشاره نمود و گفت:تقویت نظام مدیریتی، افزایش کیفیت و کمیت ارائه خدمات شهری به عموم شهروندان،افزایش دقت سرعت و کیفیت در ارائه خدمات شهری به شهروندان،بی نیازی شهروندان از مراجعه و پیگیری حضوری موضوعات مرتبط با خدمات شهری،کاهش فاصله زمانی و مکانی افزایش نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد سازمانهای خدمات شهری درپاسخگویی به نیازها از جمله اهداف این طرح پیشنهادی می باشد.

به گفته وی تفویض اختیار،شرح و ظریف و ایجاد ردیف اعتباری و توانمندسازی درنواحی باعث افزایش رضایتمندی شهروندان و خدمات رسانی بیشتر خواهد شد.

در ادامه جلسه هر کدام از مدیران مناطق چهار گانه شهرداری قزوین به بیان نقطه نظرات خود در طرح ناحیه محوری خدمات شهری پرداختند.

پوریوسفی مدیر منطقه سه شهرداری قزوین خواستار افزایش اختیارات در منطقه و سپس در نواحی شد و گفت:بایستی ابتدا اختیارات مناطق در حوزه خدمات شهری افزایش یابد و سپس به سراغ ناحیه محوری برویم.

بهرامی مدیر منطقه دو شهردادی قزوین نیز گفت: بایستی در چارت در نظر گرفته شده برای این طرح تجدید نظر شود و همچنین تقویت نواحی در حوزه احداث ساختمان،پرسنل و تقسیم بندی درست در سطح ناحیه و شرح وظایف درست در نواحی نیز در برنامه قرار گیرد.

قاسمی، مدیر منطقه چهار شهرداری قزوین نیز در سخنانی بر لزوم منطقه محوری سپس بر ناحیه محوری تاکید نمود.

همچنین گفتنی است؛اعضای کمیسیون بر لزوم تفویض اختیار به مناطق و سازمانها و افزایش اختیارات منطقه و نواحی و تطابق انتظارات با اختیارات و لزوم تخصیص بودجه برای نواحی تاکید نمودند.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط