سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۱

حافظی، مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین:

طراحی زمین ورزشی چند منظوره در محدوده خیابان شهید مصیب مرادی( پونک) به اتمام رسیده استph

حافظی، مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین، گفت: پروژه مطالعه و طراحی زمین ورزشی چند منظوره به سفارش شهرداری منطقه 3 در دست تهیه شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین؛ محمد اسماعیل حافظی گفت: این قطعه زمین به مساحت تقریبی3500 متر مربع است که در محله پونک خیابان مصیب مرادی قرار دارد

 

وی حاطرنشان کرد: با افزایش جمعیت منطقه پونک و ضرورت بالا بردن سرانه ورزشی روباز در این منطقه، دسترسی راحت شهروندان به لوازم تمرینی، این قطعه زمین به این امر اختصاص یافت و روند طراحی این پروژه آغاز گردید. اکنون با بهره‌برداری از این زمین گامی مؤثر برای توسعه ورزش، سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت اهالی پونک برداشته شد.

 

این مسئول اظهار داشت: اهداف مهم در طراحی این زمین ورزشی رو باز شامل: توجه به ایجاد چند فضا برای ورزشهای همگانی نظیر میز شطرنج، ست های ورزشی،رینگ پیاده روی و از همه مهمتر زمین چمن مصنوعی برای فوتبال میباشد که در روند طراحی مدنظر قرار گرفته شده است.

 

 دکترحافظی افزود: از دیگر اهداف این زمین ورزشی میتوان به ،زمین چمن مصنوعی برای فوتبال، افزایش امکان دید با پوشش گیاهی و محوطه سازی مناسب از طریق طراحی منظر، جایگزینی فضاهای عمومی  و فعالیت های خدماتی در مناطق با دید و نظارت بیشتر، حذف موقعیت ها و مکان های ناامن در سایت، منظره پردازی براساس معیارهای افزایش دهنده دید و نظارت عمومی و افزایش سرانه فضاهای ورزشی در منطقه پونک اشاره کرد.

 

حافظی خاطر نشان کرد: در این پروژه با توجه به مطالعات معماری و شهرسازی انجام شده،  بررسی و تحلیل وضع موجود سایت، بافت اطراف و شناسایی بستر فرهنگی و ورزشی، نیاز های مردم محله ضمن مد نظر قراردادن اهداف فوق الذکر در طراحی پروژه، موارد زیر نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته که عبارتند از:حفظ امنیت، توجه به سکوت و سکون افراد ساکن در محل و همچنین تاکید بر محور های اصلی دسترسی به سایت، عدم شکست پی در پی مسیر ها و محورها به جهت حفظ یکپارچگی سایت می باشد.

پایان پیام

تصاویر مرتبط